Information

Wie funktioniert Akupunktur?

Wie funktioniert Akupunktur?


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Kann mir jemand sagen, wie Akupunktur funktioniert?

Es gibt zahlreiche Websites mit wenig tatsächlichen Erklärungen, aber behaupten, dass es funktioniert. Zum Beispiel der folgende Artikel:

http://www.health.harvard.edu/blog/acupuncture-is-worth-a-try-for-chronic-pain-201304016042

Ich habe jedoch keinen Artikel über die Funktionsweise der Akupunktur oder den Mechanismus gefunden. Kann mir jemand sagen wie es funktioniert?


Was ist Akupunktur

Akupunktur ist eine Form der Alternativmedizin, bei der Nadeln durch die Haut gestochen werden und hilft bei der Behandlung von Krankheiten.

Wissenschaft hinter Akupunktur

Bisherige Forschungen zur Akupunktur haben gezeigt, dass Akupunktur helfen kann, Schmerzen zu unterdrücken, aber wahrscheinlich keine Krankheiten behandeln wird.

Wirklich, es hat alles mit Bindegewebe zu tun. Bindegewebe ist Gewebe, das andere Gewebe oder Organe verbindet, stützt, bindet oder trennt. Im Bindegewebe gibt es Zellen, die als Fibroblasten bekannt sind. Laut einem Artikel in The Scientist (http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/35301/title/The-Science-of-Stretch/):

die Zellen, die für die Synthese aller Proteine ​​verantwortlich sind, aus denen die extrazelluläre Matrix besteht. Diese Zellen befinden sich in der von ihnen erzeugten Matrix und reagieren auf mechanische Stimulation, indem sie die Menge an produziertem Kollagen und anderen Matrixproteinen regulieren und als Reaktion auf chronische Veränderungen der Gewebekräfte Matrix-abbauende Enzyme absondern.

Ihre Forschung zeigte auch, dass:

die Fibroblasten initiierten eine spezifische Rho-abhängige Reorganisation des Zytoskeletts, die für die vollständige Relaxation des Gewebes erforderlich war. Rho ist ein intrazelluläres Signalmolekül, von dem bekannt ist, dass es eine Rolle bei der Zellmotilität und dem Umbau von Zelloberflächenproteinen spielt, die den Fibroblasten mit seiner umgebenden Matrix verbinden.

Sie erwähnten auch, dass die Fibroblasten ATP sezernieren, das in Adenosin umgewandelt wird, das ein Analgetikum ist. Dies führt mich zu einem zweiten Artikel im Discover Magazine (http://blogs.discovermagazine.com/notrocketscience/2010/05/30/a-biological-basis-for-acupuncture-or-more-evidence-for-a- Placebo-Effekt/#.VjAmFyPn_qD). In diesem Artikel erwähnen sie ein Papier, das die Bedeutung von Adenosin beschrieb.

Kritik

Die Forschung zeigte, dass der A1-Rezeptor für Adenosin wichtig für die Funktion der Akupunktur ist. Aber sie erwähnen im Discover-Artikel, dass Akupunktur nichts Besonderes ist. Sie sagen:

Um darauf zu antworten, wurden in klinischen Studien ausgeklügelte Methoden verwendet, darunter „Scheinnadeln“, bei denen sich die Spitze der Nadel wie die Klinge eines Filmmessers in den Schaft zurückzieht. Es bricht nie die Haut, aber Patienten können den Unterschied zu einer echten, durchdringenden Nadel nicht erkennen. Letztes Jahr fand eine solche Studie (die weithin falsch berichtet wurde) heraus, dass Akupunktur hilft, chronische Rückenschmerzen zu lindern und die „normale Behandlung“ übertrifft. Dabei spielte es jedoch keine Rolle, ob die Nadeln tatsächlich in die Haut einstechen, denn Scheinnadeln waren genauso effektiv. Es spielte auch keine Rolle, wo die Nadeln platziert wurden, im Gegensatz zu dem, was Akupunkteure uns glauben machen wollen.

Es ist schwer, auch eine Kontrolle zu haben, aber es scheint, dass die Scheinnadeln das Beste sind. Ein Großteil dieser Forschung ist jedoch umstritten.

Ich hoffe, ich habe Ihre Frage beantwortet. Bitte fragen Sie mehr in den Kommentaren.


Es funktioniert über den Placebo-Effekt, der nach neueren Forschungen nicht die Art von trivialem Effekt ist, wie er angenommen wurde.


Jede große, große, verblindete, gut kontrollierte Studie zeigt, dass sie nicht besser ist als Placebo.

Hier ist ein Artikel mit Referenzen: https://sciencebasedmedicine.org/acupuncture-doesnt-work/


Wie funktioniert Akupunktur?

Akupunktur ist eine Behandlungsform, bei der sehr dünne Nadeln an bestimmten Stellen des Körpers in verschiedene Tiefen durch die Haut einer Person gestochen werden.

Die Forschung legt nahe, dass es helfen kann, Schmerzen zu lindern, und es wird bei einer Vielzahl anderer Beschwerden eingesetzt.

Laut dem National Center for Complementary and Integrative Health (NCCIH) gibt es jedoch nur begrenzte Beweise für seine Wirksamkeit in anderen Bereichen als Schmerzen.

Wie Akupunktur wissenschaftlich funktioniert, bleibt unklar. Einige Leute behaupten, dass es funktioniert, indem es die Lebensenergie ausgleicht, während andere glauben, dass es eine neurologische Wirkung hat.

Akupunktur bleibt unter westlichen Ärzten und Wissenschaftlern umstritten.

Share on Pinterest Bei der Akupunktur werden Nadeln an bestimmten Stellen des Körpers eingesetzt.

Ein Akupunktur wird Nadeln in den Körper einer Person einführen, um ihre Energie auszugleichen.

Dies, so wird behauptet, kann dazu beitragen, das Wohlbefinden zu steigern und einige Krankheiten zu heilen.

Zu den Bedingungen, für die es verwendet wird, gehören verschiedene Arten von Schmerzen, wie unter anderem Kopfschmerzen, Blutdruckprobleme und Keuchhusten.

Die Traditionelle Chinesische Medizin erklärt, dass Gesundheit das Ergebnis eines harmonischen Gleichgewichts der sich ergänzenden Extreme von „Yin“ und „Yang“ der Lebenskraft ist, die als „Qi“, ausgesprochen „Chi“, bekannt ist. Krankheit ist die Folge eines Ungleichgewichts der Kräfte.

Qi soll durch Meridiane oder Bahnen im menschlichen Körper fließen. Diese Meridienen und Energieflüsse sind durch 350 Akupunkturpunkte im Körper zugänglich.

Das Einstechen von Nadeln in diese Punkte mit geeigneten Kombinationen soll den Energiefluss wieder ins richtige Gleichgewicht bringen.

Es gibt keinen wissenschaftlichen Beweis dafür, dass die Meridiane oder Akupunkturpunkte existieren, und es ist schwer zu beweisen, dass sie es tun oder nicht, aber zahlreiche Studien deuten darauf hin, dass Akupunktur bei einigen Erkrankungen funktioniert.

Einige Experten haben Neurowissenschaften verwendet, um Akupunktur zu erklären. Akupunkturpunkte gelten als Orte, an denen Nerven, Muskeln und Bindegewebe stimuliert werden können. Die Stimulation erhöht die Durchblutung, während gleichzeitig die Aktivität der körpereigenen Schmerzmittel ausgelöst wird.

Aufgrund der invasiven Natur der Akupunktur ist es schwierig, Untersuchungen mit geeigneten wissenschaftlichen Kontrollen durchzuführen. In einer klinischen Studie müsste sich eine Kontrollgruppe einer Scheinbehandlung oder einem Placebo unterziehen, damit die Ergebnisse mit denen einer echten Akupunktur verglichen werden können.

Einige Studien kamen zu dem Schluss, dass Akupunktur einem Patienten ähnliche Vorteile bietet wie ein Placebo, aber andere haben gezeigt, dass es einige echte Vorteile gibt.


Verfahrensdetails

Wie funktioniert Akupunktur?

Die chinesische Medizin nennt die Energie, die durch den Körper fließt, Qi. Chinesische Mediziner glauben, dass Qi-Störungen ein Ungleichgewicht in der Energie des Körpers verursachen, das zu Krankheiten führt.

Einige Formen der Akupunktur zielen darauf ab, das Qi mit Nadeln auszugleichen, die Akupunkturpunkte (Akupunkturpunkte) im ganzen Körper berühren. Es gibt Hunderte von Akupunkturpunkten im Körper entlang der 14 Hauptmeridiane, die auch als energietragende Kanäle bezeichnet werden.

Die Nadeln stimulieren die bestehenden Systeme des Körpers, um:

  • Reagieren Sie auf eine Krankheit oder ein Symptom.
  • Bringen Sie den Körper wieder ins Gleichgewicht.
  • Setzen Sie natürliche Chemikalien wie Endorphine, die natürlichen Schmerzmittel des Körpers, und Neurotransmitter frei, Chemikalien, die Nervenimpulse steuern.

Was passiert bei einer Akupunkturbehandlung?

Während des ersten Termins wird der Akupunkteur mit Ihnen über Ihren Zustand sprechen. Dann wird der Arzt Ihren Körper auf Bereiche untersuchen, die auf Akupunktur reagieren. Der Akupunkteur wird die Nadeln in Punkte in Ihre Haut am ganzen Körper einstechen.

Die Nadeln sind steril, Einwegnadeln und so dünn wie ein menschliches Haar. Ein Akupunkteur führt Nadeln in verschiedenen Tiefen ein, von einem Bruchteil eines Zolls bis zu ein paar Zoll. Die Nadeln bleiben einige Minuten oder bis zu 20 Minuten drin.

Wie fühlt sich Akupunktur an?

Sie können bei jeder Nadel einen kleinen Stich spüren. Es ist weniger schmerzhaft als das Gefühl, wenn Sie einen Impfstoff oder eine Blutabnahme erhalten. Akupunkturnadeln sind viel dünner als medizinische Nadeln und sie sind fest, nicht hohl.

Die Nadeln können einige Muskelempfindungen wie dumpfe Schmerzen oder Kribbeln verursachen. Ihr Arzt wird Sie bitten, sich zu melden, wenn Sie eine tiefe Schwere oder Taubheit verspüren. Diese Empfindungen bedeuten normalerweise, dass die Behandlung wirkt.


2. Akupunkturwirkung und zentrale autonome Strukturen

Mehrere Studien haben gezeigt, dass die autonome Dimension der Akupunkturstimulation durch ein mesencephalisches und Hirnstammnetzwerk vermittelt wurde [22, 23] ( Abbildung 1 ), das aus dem Hypothalamus, der Medulla oblongata, dem ventrolateralen periaquäduktalen Grau und dem dorsomedialen präfrontalen Kortex besteht. Alle diese Bereiche sind an der autonomen Regulation beteiligt [24�].

Autonomer Regulationsmechanismus der Akupunktur. Blau zeigt den Bereich an, der an der parasympathischen Akupunkturregulation beteiligt ist. Orange zeigt den Bereich an, der an der sympathischen Regulation der Akupunktur beteiligt ist.

2.1. Hypothalamus

Der Hypothalamus ist das wichtigste Gehirnzentrum, das das ANS steuert [27]. Als Ort der autonomen Regulation wurde nachgewiesen, dass der Hypothalamus am Weg der Elektroakupunktur (EA) beteiligt ist, der die sympathische Aktivität abschwächt. Impulse, die in sensorischen Fasern in der Haut erzeugt werden, verbinden sich mit Interneuronen, um die Aktivitäten des Motoneurons Hypothalamus zu modulieren, um autonome Funktionen zu verändern [28]. Eine erhöhte sympathische Aktivität bei Hypertonie kann als Stimulus für die Freisetzung von Stickstoffmonoxid (NO) im Hypothalamus wirken. Die EA-Anwendung auf ST36 könnte die Aktivität und Expression der neuronalen Stickoxid-Synthase (nNOS) im Hypothalamus von spontan hypertensiven Ratten (SHR) effektiv modulieren. Die Wirkung kann durch seine Verbindungen zum sympathischen und parasympathischen Nervensystem und auch durch seine Kontrolle endokriner Organe erfolgen [29]. Welcher Teil des Hypothalamus am Wirkmechanismus beteiligt ist, ist jedoch noch unklar. Auswirkungen auf die verminderte Produktion von Neuropeptid Y (NPY) durch Stimulation des paraventrikulären Nucleus (PVN) des Hypothalamus [30] ist eine von mehreren Hypothesen, die in der Literatur bezüglich des Wirkmechanismus vorgeschlagen wurden. Die PVN des Hypothalamus ist eine Zellgruppe, die eine wichtige Rolle bei der Regulation des sympathischen vasomotorischen Tonus und der autonomen Stressreaktionen spielt [31, 32]. Akupunktur könnte die Expression von NPY [33] und Corticotropin-Releasing-Hormon [34] im PVN verringern und einige spezifische Wirkungen auf die Unterdrückung des sympathischen Abflusses als Reaktion auf chronische Stressoren haben [35].

Der bogenförmige (ARC) Kern projiziert zu anderen Hirnregionen, die den sympathischen Ausfluss regulieren, einschließlich des dorsomedialen Hypothalamus, des periaquäduktalen Mittelhirns, der rostralen ventrolateralen Medulla (rVLM) und des Kerns des Solitärtrakts [36]. Neuronen im ARC-Kern, die zum rVLM projizieren, sind potenziell an der EA-Hemmung der reflektorischen kardiovaskulären Sympathoexzitation beteiligt [37]. Ventrolaterale periaquäduktale Grauprojektionen (vlPAG) vom ARC sind für die EA-Regulierung der sympathoexzitatorischen präsympathischen rVLM-Aktivität und der kardiovaskulären exzitatorischen Reflexreaktionen erforderlich, während ein direkter Weg zwischen dem ARC und dem rVLM als Quelle von Endorphinen für die kardiovaskuläre Modulation durch EA dienen könnte.

2.2. Medulla Oblongata

Bestimmte Regionen der Medulla oblongata vermitteln die zentrale Kontrolle der autonomen Funktion. Im Zentralnervensystem (ZNS) ist das rVLM ein wichtiger Teil des sympathischen efferenten Gliedes der kardiovaskulären Reflexaktivität und als solches wichtig für die Aufrechterhaltung des arteriellen Blutdrucks [38]. Es projiziert zu den intermediolateralen Säulen des thorakalen Rückenmarks, dem Ursprung sympathischer präganglionärer Neuronen [39]. Die Hemmung der neuronalen Funktion in diesem Kern führt zu einer starken Blutdrucksenkung [40]. EA könnte kardiovaskuläre autonome Reaktionen durch Modulieren von rVLM-Neuronen hemmen [41, 42]. Darüber hinaus sind Opioide und Gamma-Aminobuttersäure (GABA) an der langfristigen EA-bedingten Hemmung sympathoexzitatorischer kardiovaskulärer Reaktionen im rVLM beteiligt [43]. Die Aktivierung des Nucleus Raphe Pallidus (NRP) schwächt sympathoexzitatorische kardiovaskuläre Reflexe durch einen Mechanismus, der serotonerge Neuronen und 5-HT1A-Rezeptoren im rVLM während der EA einbezieht. Serotonerge Projektionen vom NRP zum rVLM tragen zu den EA-kardiovaskulären Antworten bei [44].

Der Nucleus ambiguus (NAmb), der sich in der ventrolateralen Abteilung des Hinterhirns befindet, gilt als wichtiger Ursprungsort präganglionärer parasympathischer vagaler Motoneuronen, die letztendlich die autonome Funktion durch die Freisetzung von Acetylcholin regulieren [45]. Die jüngste Studie, dass mit c-Fos und Cholinacetyltransferase (ChAT) comarkierte Neuronen in den mit EA behandelten Tieren anstelle der Schein-EA-Gruppe aktiviert wurden, zeigt, dass einige durch EA aktivierte NAmb-Neuronen präganglionäre Vagusneuronen sind [18]. Es wird vermutet, dass die Stimulation an einem speziellen Akupunkturpunkt entscheidend ist, um durch die Aktivierung von NAmb-Neuronen eine modulierende Wirkung auf die autonome Funktion zu erzielen. Es stimmt mit der TCM-Theorie überein, dass die Behandlung mit echten Akupunkturpunkten aufgrund der spezifischen physiologischen Wirkungen in Bezug auf Meridiane und Meridiansammlungen wirksamer ist als die Behandlung ohne Akupunkturpunkte Qi.

2.3. Mittelhirn

Das ventrolaterale periaquäduktale Grau (vlPAG) ist ein wesentlicher Kern des Mittelhirns, der Informationen von somatischen Afferenzen während der EA verarbeitet [46]. Das kaudale vlPAG ist eine bedeutende Region im bogenförmigen rVLM-Weg mit langer Schleife für die kardiovaskuläre Reaktion des EA, während das rostrale vlPAG eine wichtige Rolle im reziproken bogenförmigen-vlPAG-Signalweg spielt, der zur Verlängerung der EA-kardiovaskulären Modulation beiträgt [47]. Die Erregung von vlPAG-Neuronen verstärkt die bogenförmige Reaktion auf die Splanchnikus-Stimulation, während die Blockade von vlPAG-Neuronen die Erregung von bogenförmigen Neuronen durch EA begrenzt. Diese Beobachtungen deuten darauf hin, dass die EA-induzierte Erregung von bogenförmigen Neuronen eine Eingabe vom vlPAG erfordert und die reziproke Verstärkung zwischen dem Mittelhirn und dem ventralen Hypothalamus dazu dient, den Einfluss von EA auf den Ausgangsblutdruck zu verlängern [48].

2.4. Dorsomedialer präfrontaler Kortex (DMPFC)

Der präfrontale Kortex (PFC) ist entscheidend für die Vermittlung von Verhaltens- und Körperreaktionen auf Stress in den autonomen Zentren über Projektionen [49]. Eine Nahinfrarot-Spektroskopie (NIRS)-Studie ergab, dass die richtige PFC-Aktivität überwiegend sympathische Effekte während einer psychischen Belastungsaufgabe moduliert [50]. Akupunkturstimulation könnte die sympathische Aktivität verringern und die parasympathische Aktivität durch ihre hemmende Wirkung auf die dorsomediale PFC-Aktivität erhöhen [51]. Dies könnte bei der Behandlung chronischer Schmerzen von Vorteil sein, die durch eine Hyperaktivität des sympathischen Nervensystems verursacht werden. Sakatani et al. fanden keine signifikante Korrelation zwischen der PFC-Aktivität und der ANS-Funktion während der Akupunktur. Eine der möglichen Erklärungen für die schlechten Korrelationen könnte sein, dass die durch Akupunktur induzierte PFC-Aktivität nicht eng mit der ANS-Funktion verknüpft ist [52].


Ein Forscherteam unter der Leitung von Neurowissenschaftlern der Harvard Medical School hat Akupunktur erfolgreich eingesetzt, um systemische Entzündungen bei Mäusen zu zähmen.

In der Studie, die am 12. August in Neuron veröffentlicht wurde, aktivierte Akupunktur verschiedene Signalwege, die bei Tieren mit bakteriell induzierter systemischer Entzündung entweder eine entzündungsfördernde oder eine entzündungshemmende Reaktion auslösten.

Darüber hinaus stellte das Team fest, dass drei Faktoren bestimmen, wie sich die Akupunktur auf die Reaktion auswirkt: Ort, Intensität und Zeitpunkt der Behandlung. Wo im Körper die Stimulation stattfand, wie stark sie war und wann die Stimulation verabreicht wurde, ergaben sich dramatisch unterschiedliche Auswirkungen auf die Entzündungsmarker und das Überleben.

Dies stellt einen entscheidenden Schritt zur Definition der der Akupunktur zugrunde liegenden neuroanatomischen Mechanismen dar und bietet einen Fahrplan für die Nutzung des Ansatzes für die Behandlung entzündlicher Erkrankungen.

Die Wissenschaftler warnen jedoch davor, dass vor jeder therapeutischen Anwendung die Beobachtungen in weiteren Forschungen – sowohl am Tier als auch am Menschen – bestätigt und die optimalen Parameter für die Akupunkturstimulation sorgfältig definiert werden müssen.

„Unsere Ergebnisse stellen einen wichtigen Schritt in den laufenden Bemühungen dar, nicht nur die Neuroanatomie der Akupunktur zu verstehen, sondern auch Wege zu finden, sie in das Behandlungsarsenal von entzündlichen Erkrankungen, einschließlich Sepsis, zu integrieren“, sagte Studienleiter Qiufu Ma, Professor für Neurobiologie an der Blavatnik Institute der Harvard Medical School und Forscher am Dana-Farber Cancer Institute.

In der Studie beeinflusste die Akupunkturstimulation, wie Tiere mit Zytokinsturm fertig wurden – die schnelle Freisetzung großer Mengen an Zytokinen, entzündungsfördernden Molekülen. Das Phänomen hat als Komplikation des schweren COVID-19 die allgemeine Aufmerksamkeit erregt, aber diese abnorme Immunreaktion kann bei jeder Infektion auftreten und ist Ärzten seit langem als Kennzeichen der Sepsis bekannt, einer organschädigenden, oft tödlichen Entzündung Reaktion auf eine Infektion. Schätzungen zufolge erkranken jährlich 1,7 Millionen Menschen in den USA und 30 Millionen Menschen weltweit an Sepsis.

Die in der traditionellen chinesischen Medizin verwurzelte Akupunktur hat sich in letzter Zeit stärker in die westliche Medizin integriert, insbesondere zur Behandlung von chronischen Schmerzen und Magen-Darm-Erkrankungen. Der Ansatz beinhaltet die mechanische Stimulation bestimmter Punkte auf der Körperoberfläche – bekannt als Akupunkturpunkte. Die Stimulation löst angeblich Nervensignale aus und beeinflusst aus der Ferne die Funktion der inneren Organe, die bestimmten Akupunkturpunkten entsprechen.

Die grundlegenden Mechanismen, die der Wirkung und Wirkung der Akupunktur zugrunde liegen, sind jedoch noch nicht vollständig aufgeklärt.

Die neue Studie ist ein wichtiger Schritt bei der Kartierung der Neuroanatomie der Akupunktur, sagte das Forschungsteam.

Als Neurobiologe, der die grundlegenden Mechanismen des Schmerzes erforscht, ist Ma seit Jahren neugierig auf die Biologie der Akupunktur. Er war fasziniert von einer Veröffentlichung aus dem Jahr 2014, die zeigte, dass die Anwendung von Akupunktur bei Mäusen systemische Entzündungen lindern könnte, indem die Vagus-Nebennieren-Achse stimuliert wird – ein Signalweg, in dem der Vagusnerv Signale an die Nebennieren überträgt – um die Drüsen dazu zu bringen, Dopamin freizusetzen. Mas Neugier wurde durch eine im Jahr 2016 veröffentlichte Arbeit weiter verstärkt, die zeigt, dass die Vagusnervstimulation die Aktivität von Entzündungsmolekülen zähmt und die Symptome der rheumatoiden Arthritis verringert.

In der aktuellen Studie verwendeten die Forscher Elektroakupunktur – eine moderne Version des traditionellen manuellen Ansatzes, bei der ultradünne Nadeln direkt unter die Haut in verschiedene Bereiche des Körpers eingeführt werden. Anstelle von Nadeln verwendet die Elektroakupunktur sehr dünne Elektroden, die in die Haut und in das Bindegewebe eingebracht werden, wodurch die Stimulationsintensität besser kontrolliert werden kann.

Aufbauend auf früheren Forschungen, die auf die Rolle von Neurotransmittern bei der Entzündungsregulation hinweisen, konzentrierten sich die Forscher auf zwei spezifische Zelltypen, von denen bekannt ist, dass sie sie sezernieren – chromaffine Zellen, die in den Nebennieren leben, und noradrenerge Neuronen, die sich im peripheren Nervensystem befinden und direkt mit dem Milz durch eine Fülle von Nervenfasern.

Chromaffine Zellen sind die Hauptproduzenten des Körpers der Stresshormone Adrenalin und Noradrenalin sowie von Dopamin, während noradrenerge Neuronen Noradrenalin freisetzen. Neben ihren gut etablierten Funktionen scheinen Adrenalin, Noradrenalin und Dopamin, so die Forscher, eine Rolle bei der Entzündungsreaktion zu spielen – eine Beobachtung, die in früheren Forschungen bestätigt wurde und jetzt in den Experimenten der aktuellen Studie bestätigt wird.

Das Team wollte die genaue Rolle dieser Nervenzellen bei der Entzündungsreaktion herausfinden. Dazu nutzten sie ein neuartiges genetisches Werkzeug, um chromaffine Zellen oder noradrenerge Neuronen zu entfernen. Dies ermöglichte ihnen, die Reaktion auf Entzündungen bei Mäusen mit und ohne diese Zellen zu vergleichen, um festzustellen, ob und wie sie an der Modulation der Entzündung beteiligt waren. Die deutlich unterschiedliche Reaktion bei Mäusen mit und ohne solche Zellen machte diese Nervenzellen eindeutig als Schlüsselregulatoren von Entzündungen ausfindig.

In einer Reihe von Experimenten wendeten die Forscher Elektroakupunktur mit niedriger Intensität (0,5 Milliampere) an einem bestimmten Punkt an den Hinterbeinen von Mäusen mit Zytokinsturm an, der durch ein bakterielles Toxin verursacht wurde. Diese Stimulation aktiviert die Vagus-Nebennieren-Achse, wodurch die Sekretion von Dopamin aus den chromaffinen Zellen der Nebennieren induziert wird.

Tiere, die auf diese Weise behandelt wurden, hatten niedrigere Konzentrationen von drei Schlüsseltypen von entzündungsauslösenden Zytokinen und hatten ein höheres Überleben als Kontrollmäuse – 60 Prozent der mit Akupunktur behandelten Tiere überlebten, verglichen mit 20 Prozent der unbehandelten Tiere. Interessanterweise beobachteten die Forscher, dass die Vagus-Nebennieren-Achse durch Elektroakupunktur der Hinterbeine aktiviert werden konnte, aber nicht durch Akupunkturpunkte im Bauchraum – ein Ergebnis, das die Bedeutung der Akupunkturpunktselektivität bei der Steuerung spezifischer entzündungshemmender Bahnen zeigt.

In einem anderen Experiment lieferte das Team hochintensive Elektroakupunktur (3 Milliampere) an denselben Hinterbein-Akupunkturpunkt sowie an einen Akupunkturpunkt am Bauch von Mäusen mit Sepsis. Diese Stimulation aktiviert noradrenerge Nervenfasern in der Milz. Der Zeitpunkt der Behandlung war kritisch, beobachteten die Forscher. Die hochintensive Stimulation des Abdomens führte je nach Behandlungszeitpunkt zu deutlich unterschiedlichen Ergebnissen.

Tiere, die unmittelbar vor der Entwicklung eines Zytokinsturms mit Akupunktur behandelt wurden, zeigten während der nachfolgenden Krankheit ein geringeres Entzündungsniveau und erging es besser. Diese präventive Maßnahme der hochintensiven Stimulation erhöhte das Überleben von 20 auf 80 Prozent. Im Gegensatz dazu erlitten Tiere, die nach Krankheitsbeginn und während des Höhepunkts des Zytokinsturms Akupunktur erhielten, eine schlimmere Entzündung und eine schwerere Erkrankung.

Die Ergebnisse zeigen, dass ein und derselbe Stimulus je nach Ort, Zeitpunkt und Intensität zu dramatisch unterschiedlichen Ergebnissen führen kann.

„Diese Beobachtung unterstreicht die Idee, dass Akupunktur bei unsachgemäßer Anwendung nachteilige Ergebnisse haben könnte, was meiner Meinung nach nicht unbedingt etwas ist, das die Leute unbedingt schätzen“, sagte Ma.

Wenn sich weitere Arbeiten bestätigen, so Ma fügte hinzu, deuten die Ergebnisse auf die Möglichkeit hin, dass die Elektroakupunktur eines Tages als vielseitige Behandlungsmethode eingesetzt werden könnte – von der Zusatztherapie bei Sepsis auf der Intensivstation bis hin zur gezielteren Behandlung ortsspezifischer Entzündungen, wie z bei entzündlichen Erkrankungen des Magen-Darm-Traktes.

Eine andere mögliche Verwendung, sagte Ma, wäre, Entzündungen zu modulieren, die aus einer Krebsimmuntherapie resultieren, die, während sie lebensrettend sein kann, aufgrund einer Überstimulation des Immunsystems manchmal einen Zytokinsturm auslösen kann. Akupunktur wird bereits als Teil der integrativen Krebsbehandlung eingesetzt, um Patienten bei der Bewältigung der Nebenwirkungen einer Chemotherapie und anderer Krebsbehandlungen zu unterstützen.

Verwandt


AKUPUNKTUR KOPF AN KOPF

  • Eine Netzwerk-Metaanalyse aus dem Jahr 2013, in der physikalische Behandlungen von Osteoarthritis des Knies verglichen wurden, ergab, dass Akupunktur bei Betrachtung hochwertiger Studien die größte Wirkung im Vergleich zu der üblichen Behandlung hatte, von den bewerteten Bedingungen, die körperliche Aktivität, Scheinakupunktur und Gewicht übertrafen. Verlust.9
  • Eine Netzwerk-Metaanalyse aus dem Jahr 2015, in der Behandlungen zusätzlich zu Bewegung beim Schulter-Impingement-Syndrom verglichen wurden, ergab, dass Akupunktur die effektivste Zusatzbehandlung von 17 Interventionen war und alle anderen Zusatzbehandlungen wie Steroidinjektionen, NSAIDs und Ultraschalltherapie übertraf.10
  • Ein Vergleich von 20 Ischiasbehandlungen aus dem Jahr 2016 stufte die Akupunktur nach der Verwendung biologischer Wirkstoffe als zweitwirksamste ein und übertraf damit Manipulationen, Epiduralanästhesie, Bandscheibenoperationen, Opioide, Bewegung und ein invasives Verfahren namens Radiofrequenz-Denervation, das zuletzt eingeführt wurde11
  • Im Jahr 2018 ergab eine Netzwerk-Meta-Analyse, dass Akupunktur bei der Behandlung chronischer Verstopfung wirksamer als Medikamente und mit den wenigsten Nebenwirkungen ist.12

Ist Akupunktur ein zugelassener Beruf?

In den meisten Staaten ist Akupunktur ein lizenzierter Beruf. Sie können www.nccaom.org besuchen, um einen lizenzierten und vom Board zertifizierten Akupunkteur in Ihrer Nähe zu finden. Es ist jedoch wichtig zu verstehen, dass eine Lizenzierung und eine Board-Zertifizierung keine Kompetenz in Bezug auf Fortpflanzungsstörungen garantiert.

Möchten Sie mehr wissen?

Zusammengestellt mit Informationen aus den folgenden Quellen:

1. Dr. Mike Berkley für APA. Dr. Berkley ist Experte für Akupunktur, Heilkräuter und traditionelle Medizin zur Behandlung von Unfruchtbarkeit.


“Battlefield-Akupunktur”?

DIE SZENE: Irak, Afghanistan oder überall dort, wo US-Truppen Leib und Leben riskieren.

DIE ZEIT: Die nicht allzu ferne Zukunft. Vielleicht sogar 2009.

Es ist mitten im Sommer in der Wüstenstadt. Die Luft hängt schwer, heiß, trocken und staubig wie ein Hochofenstahl. Die Hitze durchdringt Joes 80-Pfund-Pack auf die gleiche Weise, wie die Hitze von kochendem Wasser die Schale eines unglücklichen Hummers durchdringt. Joes Herz rast. Sein Trupp ist nervös, ihre Augen huschen wütend hin und her, suchen nach der tödlichen Bedrohung, die in den Schatten lauern könnte. Jeder Schatten ist eine potenzielle Todesquelle, jede Gasse eine Zuflucht, von der aus der Feind ihn oder seine Freunde angreifen und töten kann, jedes Dach eine Festung, von der aus der Feind den Tod auf die Truppe regnen lassen kann. Die Gegend ist bekannt dafür, dass sie von Terroristen und Aufständischen bevölkert ist. Joe stellte sich vor, wie sie ungesehen von allen Ecken und Enden auf die Gelegenheit zum Angriff warteten. Die Haut auf Joes Rücken ist ganz stachelig. Er fühlt sich deutlich an, als hätte er ein riesiges Bullauge auf seinem Rücken. Er spürt, wie eine Schweißperle über seine Stirn und auf sein Augenlid tropft, ganz schleimig und salzig. Joe möchte es unbedingt wegwischen, aber dazu müsste er eine seiner Hände von seiner Waffe nehmen. Der Bruchteil einer Sekunde, die er brauchen würde, um es zurückzulegen, könnte für ihn oder einen seiner Freunde den Unterschied zwischen Leben und Tod bedeuten.

Ein lautes Gebrüll erfüllt Joes Ohren, und plötzlich fühlt er sich, als hätte er kein Gewicht. Die Szene entfaltet sich in Zeitlupe, genau wie in den Filmen. Benommen hört Joe wie aus weiter Ferne einen Tumult, kann aber nichts sehen. Geschrei und Schüsse rundherum, wird er bewusst genug, um zu erkennen, dass er flach auf dem Rücken liegt. Er spürt sengende Schmerzen in seinen Beinen und eine heiße Flüssigkeit, die um sie herum sickert. Joe fällt ein, dass es sein eigenes Blut oder vielleicht sogar sein eigener Urin sein muss, aber er ist einfach zu benommen, um sich darum zu kümmern.

“Medic!” Joe hört jemanden schreien. Er spürt, wie jemand seinen Helm vom Kopf zieht und merkt, dass das Geräusch von Schüssen und Gebrüll nachlässt. Seine Einheit muss die Hinterhalte vertreiben. Gut! Er denkt. Macht diesen Arschlöchern die Hölle, Jungs! Er öffnet die Augen und erkennt, dass sein Kumpel ihm den Rücken freihält und dreht sich um und sieht einen anderen Mann, einen Sanitäter, der neben ihm auf die Knie fällt. Seine Uniform ist in einem störenden Rot gefärbt. Joe spürt, wie der Sanitäter etwas um seinen Oberschenkel wickelt. Es ist ein Tourniquet und Joe schreit vor Schmerzen, als er spürt, wie es sich um seinen Oberschenkel schnürt.

“Bleeding’s better!” Joe hört den Sanitäter zu seinem Kumpel sagen. “Ich übernehme es von hier aus.” Joes Kumpel rennt davon, um sich dem Rest seiner Einheit anzuschließen, und der Sanitäter bewegt sein Gesicht dicht an Joes. Er fühlt, wie er von einer Seite zur anderen bewegt wird und dann werden seine Beine bewegt. Mehr Schmerz. Joe schreit.

Der Sanitäter beugt sich vor, um mit Joe zu sprechen, “Ich glaube, wir haben die Blutung im Moment unter Kontrolle. Ich habe ein Tourniquet um dein Bein gelegt. Lass uns dich hier rausholen. Die Docs werden dich im Handumdrehen wieder zusammenflicken. ” Joe ist sich vage bewusst, dass ein anderer Corpsmen mit einer Bahre in der Nähe ist. Der Sanitäter beugt sich wieder vor, “Hast du Schmerzen, Soldat?”

“Was meinst du? Mein Bein tut weh wie ein Hurensohn! Ich könnte wirklich etwas gegen die Schmerzen gebrauchen,&8221 hört Joe sich wieder wie aus der Ferne schreien. Schmerzen schießen durch sein Bein, setzen jeden Nerv in Brand, und das Tourniquet beißt sich durch den Rand einer Wunde, die bis zu seiner Leistengegend reicht, in rohe Muskeln. Die enthäuteten Kanten seiner Haut schießen Feuer in sein Gehirn, und er kann fühlen, wie seine gebrochenen Knochen trotz der Schiene bei jeder Bewegung aneinander reiben.

“Ich habe etwas Besseres, das hilft,” der Sanitäter über den Lärm hinweg.

Besser? Joe denkt. Ich quäle mich hier. Ich brauche etwas! Irgendetwas!

Der Sanitäter zieht eine kleine Schachtel aus seinem Rucksack. Joe sieht, dass es ein kleiner Fall ist. Er öffnet es. Sein Inhalt sieht in etwa so aus:

Joe ist verwirrt. Wo ist das Morphium? Er fragt sich. "Was sind das für Nadeln?&8221 Joe. “Was machst du? Ich habe noch nie Spritzen gesehen, die so aussehen!”

“Akupunktur,”, antwortet der Sanitäter. “Ich passe auf dich auf.”

“Was wirst du mit ihnen machen?” Joe antwortet.

“Steck sie in dein Ohrläppchen. Es wird die Schmerzen sehr schnell verschwinden lassen.”

“Bist du scheiße’mich?” Joe kreischt und versucht aufzustehen um den Sanitäter an der Vorderseite seiner Uniform zu packen. “Mein Bein’ist ein blutiges Durcheinander, ich’m in Qualen, und du sagst mir, du wirst mir kleine Nadeln ins Ohr stechen und alles besser machen? Mögen das‘s werden alles tun! Ich brauche Real Schmerzmittel! Gib mir Morphium! JETZT!

******
Wenn es irgendeine Klasse von Bürgern gibt, die nichts anderes verdient als die beste Versorgung, die die wissenschaftlich fundierte Medizin zu bieten hat, dann sind es unsere Männer und Frauen im Militär, besonders in Kriegszeiten, wenn sie sich in die Schusslinie begeben und Risiken eingehen Tod oder schreckliche Verletzung, um im Namen unserer Nation zu kämpfen. Wir Bürger schicken sie durch unsere Vertreter in fremde Länder, um dort zu kämpfen. Auch in diesem Sinne haben wir in diesem Krieg viel erreicht. Ich kenne Kollegen, die beim Militär gedient haben, und dieser Krieg hat, wie viele Kriege, erstaunliche Fortschritte bei der Versorgung verwundeter Soldaten gemacht. Kriegszeiten waren schon immer eine Zeit unglaublicher Experimente und Innovationen, da Ärzte nach neueren, besseren, wirksameren und effizienteren Wegen suchen, um unsere verwundeten Soldaten zu versorgen. Not treibt Innovationen an, und die Geschichte der militärmedizinischen Innovationen reicht mindestens bis zum Bürgerkrieg zurück. Zwei Beispiele fallen mir ein. Beispielsweise wurden im Zweiten Weltkrieg Plasma- und Bluttransfusionen auf dem Schlachtfeld verbreitet, Morphin und Penicillin verwendet, und das Ende des Zweiten Weltkriegs und des Koreakrieges sahen den Einsatz von MASH-Einheiten. Tatsächlich waren einige Fortschritte in diesem Krieg spektakulär Besonders beeindruckend ist, wie die Verwundeten nun vom Schlachtfeld in nahegelegene Lazarettbasen evakuiert, stabilisiert (und notfalls notfalls zur Stabilisierung operiert) und dann entweder in regionale Militärlazarette in Nachbarländer oder sogar Krankenhäuser wie das Landstuhl Regional Medical Center in Deutschland, das einen erheblichen Anteil der im Irak oder Afghanistan verwundeten Soldaten aufnimmt. Wenn wir in den letzten sechs Kriegsjahren eines gelernt haben, dann ist es, dass eine schnellere Behandlung von Opfern tatsächlich Leben rettet, die sonst verloren würden. Mit dieser Strategie der schnellen Evakuierung in Einrichtungen, in denen eine endgültige Behandlung durchgeführt werden konnte, hatte das militärische medizinische System Ende 2004 eine beispiellose Überlebensrate von 90 % für im Kampf verwundete Soldaten erreicht.

This culture of experimentation to save lives can occasionally lead to perhaps a bit more openness than is scientifically justified to measures before they are validated than would be the case under less severe circumstances. Sometimes this takes the form of deploying treatments and devices that are later found to be ineffective or even harmful. Usually, these sorts of failures come about because they’re being tested in under extreme battlefield condidtions, There often isn’t adequate time to do the sorts of rigorous studies to prove or disprove the efficacy of a new trauma treatment modality because the chaos of battlefield conditions precludes it and the culture of military medicine is to save soldiers’ lives, whatever it takes. However, military innovation, forged in the heat of battle, can be a messy process. Worse, sometimes our military hospital system and the Veterans’ Administration don’t always live up to their charge to provide the best care for our wounded veterans.

Whatever failures the military and veterans’ medical system may have, however, it does not help us as a nation achieve the end of caring for injured soldiers and vets if we subject them to unscientific modalities. Yet that’s exactly what the Air Force is poised to do. Yes, I did exaggerate just a bit what the military is planning with my little story above in order to make a point, but unfortunately, I’m sorry to say that I’m probably exaggerating considerably less than I wish I were. Earlier this year, I said hello to Battlefield Acupuncture:

LANDSTUHL REGIONAL MEDICAL CENTER, Germany – A medical procedure dating back thousands of years was introduced to patients and medical staff for one week in March at Landstuhl Regional Medical Center.

A limited form of acupuncture, called battlefield acupuncture, was introduced to LRMC doctors who applied the procedure to war-wounded servicemembers and local patients for pain relief, and often with significant results.

Major (Dr.) Conner Nguyen was exposed to acupuncture as both a patient and physician and was equally impressed in both roles. As a patient, Major Nguyen experienced 25 percent increased range of motion and a 50 percent reduction in pain for chronic shoulders and upper back pain he endured for several years.

True, Major Nguyen is not giving acupuncture on the battlefield, but when I first read this article several months ago, I wondered: Can using acupuncture on the battlefield be far behind? Battlefield acupuncture is the creation of another officer Col. (Dr.) Richard Niemtzow, who is a radiation oncologist by training but also one of 40 Department of Defense doctors trained as certified acupuncturists. An article from WTOP News two years ago describes how Col. Niemtzow discovered acupuncture:

Col. Richard Niemtzow, a radiation oncologist, received a brochure on acupuncture in 1994. At first he threw it out, but then he decided to learn more about the ancient practice and attended a conference on acupuncture. He was sold. Niemztow started the first acupuncture clinic at McGuire Air Force Base in Ohio and now practices acupuncture at Andrews Air Force Base, the Pentagon and Walter Reed Army Medical Center.

Three or four doctors at Walter Reed practice acupuncture on their patients. Niemtzow visits each week, to help relieve the pain for amputees back from Iraq. He says he helps 50 percent of amputees suffering from phantom pain.

I had the opportunity to sit in on patient visits who were referred to acupuncture at Walter Reed and received the treatment for the first time. I witnessed men and women finding relief in a matter of minutes after suffering chronic pain for years.

Niemtzow used various techniques on the patients he developed and are now taught throughout the country. In one technique, he places acupuncture needles into the ear, since the ear is integrated to the central nervous system.

Niemtzow says you interfere with the processing of pain and in a way, turn off the pathway and that’s why pain may go away. Each of the patients he saw were referred back to the clinic for follow-up treatments. He says it is possible their pain will come back.

“Possible”? How about “virtually inevitable”?

Let’s look at the “progress” of the use of acupuncture in the military. Its infiltration into the normally hard-nosed military is directly attributable primarily to one man, Col. Niemtzow. Two years ago the use of acupuncture in the military was uncommon, with Col. Niemtzow lamenting how few acupuncturists there were. In the article in Military.com from earlier this year, it’s clear that the program has expanded considerably. Another thing that I note is that there is no mention of science or well-designed clinical trials to test whether “battlefield acupuncture” does anything at all. I did a little PubMed search for “battlefield acupuncture” and found nothing. Searching for Col. Niemtzow on PubMed, all I found was a slew of articles in that repository of bad studies of woo, the Journal of Alternative and Complementary Medicine. There was one article in Military Medicine and one in JACM, the latter of which is a photo essay. The article in Military Medicine is indeed a pilot study, but even on those terms it’s not impressive. It was completely unblinded, and no sham acupuncture was used for the controls. Even more odd, the auricular acupuncture needles, which are considerably smaller than standard needles, were left in place in the ear for up to several days until they fell out. Even given the shortcomings of the study that could lead to bias, the results were still not particularly impressive. Although the acupuncture group was reported to decrease by 23% initially and the conventional therapy group not at all, within 24 hours there was no difference. Even by the usually low standards of poorly done “CAM ” studies, these results here were not striking.

I wondered at the time: That’s it? Dies is what Col Niemtzow is basing his assessments of the “success” of acupuncture in phantom limb pain syndromes and various other chronic pain conditions resulting from combat injuries? It’s thin gruel indeed. But apparently it’s enough for the Air Force.

Let’s fast forward to last Thursday. Harriet will probably clutch her chest in pain when she reads what’s coming next. At the very least, she’ll have one hell of a headache. (Maybe she should get some acupuncture for that.) It would appear that Col. Niemtzow is about to get his wish. The Air Force announced a program to train physicians in battlefield acupuncture before their deployment to Iraq:

ANDREWS AIR FORCE BASE – Using ancient Chinese medical techniques, a small team of military doctors here has begun treating wounded troops suffering from severe or chronic pain with acupuncture.

The technique is proving so successful that the Air Force will begin teaching “battlefield acupuncture” early next year to physicians deploying to Iraq and Afghanistan, senior officials will announce tomorrow.

The initiative marks the first high-level endorsement of acupuncture by the traditionally conservative military medical community, officials said.

Using tiny needles that barely penetrate the skin of a patient’s ear, Air Force doctors here say they can interrupt pain signals going to the brain.

Their experience over several years indicates the technique developed by Col. Richard Niemtzow, an Air Force physician, can relieve even unbearable pain for days at a time.

That enables badly wounded patients who arrive here by medevac aircraft to begin to emerge from the daze of pain-killer drugs administered by surgeons in the field.

“This is one of the fastest pain attenuators in existence – the pain can be gone in five minutes,” said Niemtzow, a physician, acupuncturist and senior adviser to the Air Force surgeon general.

Das ist richtig. Your tax dollars are being spent to turn physicians into acupuncturists and then deploy them to Iraq to treat wounded soldiers.

As for “successful”? How would Col. Niemtzow know that his program is a success thus far? I redid my searches of PubMed to see if perhaps had had published anything new since earlier this year that has led him to this conclusion. He hasn’t. Indeed, his most recent publication in a peer-reviewed journal remains his pilot study in Military Medicine. Next, I did a brand new PubMed search for “battlefield acupuncture.” Nothing. Nada. Reißverschluss. A search for “acupuncture AND Air Force.” Ditto. No, there’s nothing new in the peer-reviewed medical literature that I can find that would be compelling enough to justify investing in training physicians and medics in acupuncture techniques before they are deployed to Iraq. So why do Col. Niemtzow and his acolytes believe so intensely that their program is a success?

I think the key is the phrase “their experience over several years.” In other words, Col. Niemtzow is relying on anecdotal experience and nothing else. At least, it certainly appears that way. I’m open to being shown something scientifically rigorous about this program, but, quite honestly, I have yet to see anything, and I’ve looked. Col. Niemtzow’s CV lists two publications “in preparation” entitled Rapid Electroacupuncture Technique for the Treatment of Peripheral Neuropathies Induced by Cancer Chemotherapy und Xerostomia Secondary to Radiation and its Treatment Employing Acupuncture: Mechanisms of Actions, but that’s about it. There’s nothing more there about the use of battlefield acupuncture. My finding of Col. Niemtzow’s CV next led me to Col. Niemtzow’s website, and it’s clear that he is a true believer. For example, Col. Niemtzow asserts, without any convincing evidence, that acupuncture can be used to treat macular degeneration, xerostomia (I note the ASTRO study listed on this page used “electroacupuncture,” which is not acupuncture), and obesity. I don’t see listed even a single high quality study that supports any of his assertions. I wish I did, but I don’t. Worse, Col. Niemtzow spouts the same “ancient knowledge” fallacy about acupuncture that Harriet demolished a few weeks ago:

“We use acupuncture as an adjunct” to traditional therapy, said Niemtzow. “The Chinese have used it for 5,000 years. It works, and it’s powerful.”

The procedure developed by Niemtzow is a variation of traditional Chinese acupuncture in which long, hair-thin needles are inserted into the body at any of hundreds of points to ease pain.

Niemtzow’s variation uses one or more needles inserted into any of five points on the ear. The needles, which penetrate about a millimeter (or 4/100ths of an inch) into the skin, fall out after several days. The procedure can be repeated.

The ear acts as a “monitor” of signals passing from body sensors to the brain, he said. Those signals can be intercepted and manipulated to stop pain or for other purposes.

Even 18th-century pirates were convinced of the value, piercing their lobes with earrings “to improve their night vision,” Niemtzow said with a grin.

That last comment caused me serious pain. I hope Niemtzow was joking when he made the crack about the pirates. Also note the extreme scientific implausibility. This “ear acupuncture” is based on a physiological principle that makes every bit as much sense as reflexology, and I mean that in the worst way possible. In any case, our seriously wounded veterans are what the Common Rule would refer to as a “vulnerable” population. They’ve suffered grievous injury and are in a system in which they are accustomed to “following orders.” If a military physician tells them to try acupuncture, they’re not likely to argue. If a military physician approaches them with a clear attitude that he or she believes acupuncture works, they’re not likely to express skepticism. Indeed, if a military physician approaches a soldier to recommend “alternative” therapies, I have to wonder if the hierarchical structure of the military and the soldier’s duty to follow orders might actually enhance the placebo effect.

I said initially that my story above was an intentional exaggeration, but now I’m not so sure. There is clearly a movement to take battlefield acupuncture to the next level: the actual battlefield. Indeed, Army Rangers are considering using it:

Battlefield acupuncture caught the eye of U.S. Army Rangers, who often operate in remote locations. At their invitation, Niemtzow and his team trained some Rangers last summer.

Meanwhile, military acupuncturists pat themselves on the back for their enlightenment in the face of skepticism:

Nonetheless, advocates of the practice recognize that they must overcome skepticism within the ranks of military doctors.

“Oh, sure, some haven’t gotten the word,” said Burns, the clinic chief. “We are very much ahead of the curve.”

I realize that Col. Niemtzow is acting out of a genuine desire to help our wounded veterans, especially those currently enduring difficult or intractable chronic pain due to wounds suffered in combat. I don’t doubt that he is a caring physician and only wants the best for his patients. Unforutnately, Col. Niemtzow has fallen prey to the disease that affects this blog’s “favorite” antivaccine pediatrician, Dr. Jay Gordon namely, the inability or unwillingness to understand or accept just how easy it is for a clinician to be fooled when he relies on “case reports” or “personal clinical experience” to evaluate the efficacy of therapies. Indeed, it’s not arrogance on the part of advocates of science-based medicine that lead us to emphasize the importance of good science and well-conducted clinical trials rather, it’s the humility of knowing that we, as humans, are just as prone to being fooled as anyone else. If anyone is arrogant, it’s physicians like Dr. Gordon and Col. Niemtzow, who believe that their clinical acumen inoculates them from making the mistakes of confusing correlation with causation, of not recognizing regression to the mean, or not believing just how potent the placebo effect can be in chronic pain syndromes. Traveling down the road to hell with only the best of intentions towards their patients, they fall right down the rabbit hole of pseudoscience.

Our wounded soldiers, indeed all our soldiers, deserve only the finest in science- and evidence-based medicine that can be delivered to them, be it on the battlefield, the mobile hospital, or military hospitals overseas or in the U.S. Unfortunately, as I and my cobloggers have documented for academia, there appears to be a major push by its advocates to introduce so-called “complementary and alternative medicine” (CAM ) into military medicine. For example, earlier this year, initiatives were reported to use yoga, “Samurai meditation,” and even reiki and other “energy treatments” to treat PTSD. In October, it was reported that the military is testing out more and more “alternative” therapies:

WASHINGTON — The Pentagon is seeking new ways to treat troops suffering from combat stress or brain damage by researching such alternative methods as acupuncture, meditation, yoga and the use of animals as therapy, military officials said.

“This new theme is a big departure for our cautious culture,” Dr. S. Ward Casscells, the Pentagon’s assistant secretary for health affairs, told USA TODAY.

Casscells said he pushed hard for the new research, because “we are struggling with” post-traumatic stress disorder (PTSD) “as we are with suicide and we are increasingly willing to take a hard look at even soft therapies.”

So far this year, the Pentagon is spending $5 million to study the therapies. In the previous two years, the Pentagon had not spent any money on similar research, records show.

Not surprisingly, some “old friends” mentioned on SBM are involved in promoting the infiltration of CAM into the military. Niemtzow’s work is funded by the Samueli Institute for Information Biology. Meanwhile, the Samueli Institute has reportedly been receiving earmarks attached to military appropriations bills, one of which was for $2 million for the purpose of developing “a national program for evaluation and research on complementary, alternative and holistic medical practices (also called integrative medicine) for military personnel and veterans.”


How Acupuncture Relieves Inflammation


Inflammation can both heal and harm. A core component of the immune system, it’s essential for recovering from an injury or infection—but too much can contribute to diabetes, heart disease, arthritis, cancer, and other serious illnesses.

“You need to fine-tune inflammation,” says professor of neurobiology Qiufu Ma, of Harvard Medical School and Dana-Farber Cancer Institute. He and a team of HMS neuroscientists, joined by collaborators in Houston and China, recently demonstrated one way to do that—with acupuncture.

During animal experiments, the researchers found that acupuncture activates different nerve pathways that can either suppress or promote inflammation, depending on where, when, and how it is used. Their work revealed that acupuncture stimulation can reduce systemic inflammation in mice experiencing cytokine storm, an extreme immune response in which the body rapidly releases excess inflammatory proteins. (Such dangerous and sometimes deadly inflammation is a hallmark of sepsis and has been seen with COVID-19 see “Raw and Red Hot,” May-June 2019, page 46, for more about the role inflammation plays in myriad diseases.) But Ma’s team also discovered that acupuncture can worsen inflammation when administered at the wrong time, suggesting the ancient healing technique can be harmful if not practiced properly. These findings, described in the journal Neuron in August, hold promise for improving acupuncture’s safety and effectiveness and eventually may help treat patients with inflammatory diseases.

Acupuncture uses fine needles to stimulate points on the body’s surface that scientists believe send nerve and biochemical signals to corresponding organs and systems. Traditional Chinese medicine describes this process as enhancing the flow of energy (qi) through invisible meridian channels to improve health. The practice is used worldwide to help relieve pain, depression, nausea, digestive problems, and other ailments and has been integrated into some parts of Western medicine. But exactly how it influences the nervous system, Ma says, is still unclear.

Building on research conducted elsewhere in recent decades, Ma’s lab—in its first foray into acupuncture research—wanted to clarify which nerve pathways are activated by acupuncture, and how that process helps tame systemic inflammation. The Harvard team applied “electroacupuncture,” in which mild electric current passes between two acupuncture needles, to mice with rampant inflammation from a bacteria-induced infection. They focused on the effects of this stimulation on two types of nerve cells, chromaffin cells and noradrenergic neurons, which together secrete the hormones adrenaline, noradrenaline, and dopamine, believed to play a role in the body’s inflammation response. Using a genetic tool to “knock out” these nerve cells, they confirmed that chromaffin cells and noradrenergic neurons are key regulators of inflammation.

Three factors—timing of treatment, placement of the acupuncture needles, and intensity of the stimulation—the investigators found, can produce markedly different outcomes in modulating inflammation.

In one experiment, they delivered high-intensity electroacupuncture to rodents’ abdomens and hind legs at different stages of infection. The stimulation excited noradrenergic nerve fibers in the spleen (a key immune system organ) that helped to either reduce or fuel inflammation, depending on when it was given. Mice treated preventively—right Vor their cytokine storm—developed less inflammation and fared much better than untreated mice their survival rate improved from 20 percent to almost 80 percent. “But when the cytokine storm has already reached the peak, high-intensity acupuncture makes inflammation worse,” Ma warns. This finding may have important clinical implications, he notes, because patients often seek acupuncture therapy nach they’ve already developed a health problem.

Location is also critical. The researchers gave low-intensity electroacupuncture to a point on the animals’ hind legs, driving a different nerve pathway called the vagal-adrenal axis that’s been shown to calm systemic inflammation. The approach caused chromaffin cells in the adrenal glands to secrete dopamine. After just 15 minutes of stimulation, those mice exhibited lower cytokine levels, which translated to a better survival rate (60 percent) than that for the untreated mice (20 percent). “It’s really remarkable,” Ma asserts of the results. This type of acupuncture treatment “reduced a whole range of cytokines simultaneously.”

Interestingly, the vagal-adrenal pathway could be excited only through the leg, not the abdomen. Ma says this indicates the body has an organized neural network that may elicit distinct biological changes when different regions are stimulated by acupuncture.

Another insight: for mice with cytokine storm, low-intensity stimulation was more reliable for quelling inflammation than its high-intensity counterpart, which can either suppress or worsen inflammation (as described above). “This suggests,” Ma says, “that for treating ongoing cytokine storm, low-intensity treatment to the hind-limb regions offers a safer route [than high intensity], and that the strength of the stimulation matters.”

For Ma, these collective findings signal that the 3,000-year-old practice of acupuncture—far from being folk medicine—has a scientific basis that could eventually be understood. That’s a puzzle he hopes to investigate further, through basic research in animals and work with clinical partners to examine how acupuncture treatments might help humans better “fine-tune” inflammation.


Traditional Chinese Medicine & Acupuncture

Traditional Chinese medicine (TCM) is one of the oldest systems of medicine. It is more than 3,500 years older than traditional Western medicine, which came to exist much more recently, for example with the formation of the American Medical Association in 1847. 1 TCM should not be confused with “Oriental medicine,” a catch-all phrase used to describe a set of practices developed not only in Asia but worldwide. 2

TCM is a standardized version of the type of Chinese medicine that was practiced before the Chinese Revolution that is based on several ancient beliefs. An important one is the Daoist belief that the human body is a miniature version of the universe. Another belief is that a vital energy, “Qi,” flows through the body and performs multiple functions to maintain health. TCM practitioners believe that chronic pain results from blockage or imbalance of Qi, and that their role is to correct or balance its flow.

Other concepts, such as the Yin/Yang—harmony between opposing, complementary forces that support health—and the Five Element Theories are equally important to TCM. 3 In the Yin/Yang theory, practitioners describe the Yin or Yang character of health, such as its location (interior/exterior), temperature (cold/hot), and amount (deficient/excess). The Yin/Yang illustrates polarity and the notion that one characteristic cannot exist without the other. The Five Elements symbolically represent the stages of human life and explain the functioning of the body. Knowledge of these concepts is important to foster an understanding of TCM. However, the purpose of the current tutorial is to examine specific TCM practices and whether they are helpful in chronic pain management.

5 Diagnostic Methods

TCM addresses a wide variety of health needs besides pain and migraines, including immune enhancement/disease prevention, chemical dependency, anxiety, depression, health maintenance and wellness, and rehabilitation. TCM practitioners use 5 basic methods of diagnosis in their assessments: inspection (looking), auscultation (listening), olfaction (smelling), inquiry (asking), and palpation (touching). 4

Inspektion not only focuses on the patient’s physical appearance and behavior, but during inspection the practitioner also pays particular attention to the tongue. A TCM practitioner’s analysis of the tongue will include its size, shape, tension, color, and coating (For your patients, see Traditional Chinese Medicine & Acupuncture). Often, patients are instructed not to brush their tongue prior to an appointment so as to not render the findings obscure.

Auscultation refers to listening for particular sounds the patient makes, such as his/her voice, respiration, and cough. Geruch refers to attending to body odor or breath. Während einer Anfrage, the practitioner will ask 10 questions about the regularity, severity, or other characteristics of hot/cold symptoms, perspiration, the head/face, pain, urine/stool, thirst/appetite, sleep, the chest/abdomen, and gynecologic symptoms, if appropriate. 5

The final step in assessment includes palpation of the wrist pulses at 3 different locations on the radial artery, as well as areas of pain/tension, and the affected meridians—energy pathways that help coordinate the work of the organs and keep the body balanced by regulating its functions.

Therapeutic Methods

TCM encompasses several methods designed to help patients achieve and maintain health. There are 6 modern therapeutic methods used in TCM, including acupuncture, moxibustion, tui na massage, cupping/scraping, Chinese herbs, and TCM nutrition. 6 Acupuncture is the most often practiced component of TCM.

1. What is Acupuncture?

Acupuncture is one of the oldest and most commonly used complementary and alternative medical treatments in the world. It typically is not considered a stand-alone treatment but a part of TCM. Despite having originated in China during the Shang Dynasty in 1600-1100 B.C., it has only become popular in the Western hemisphere since 1971. 1

Acupuncture began with the discovery that stimulating specific areas of the skin affected the physiologic functioning of the body, and it has evolved into a scientific system of healing that restores and maintains health. In 1993, the US Food and Drug Administration estimated that Americans made 12 million visits per year to acupuncture practitioners. 7

Acupuncture is the practice of inserting and manipulating needles into the superficial skin, subcutaneous tissue, and muscles of the body at particular acupuncture points. In TCM, there are as many as 2,000 acupuncture points on the human body, which are connected by 12 main meridians. 8 These meridians conduct Qi between the surface of the body and its internal organs. Acupuncture is believed to keep the balance between Yin (associated with the parasympathetic nervous system) and the Yang (associated with the sympathetic nervous system). This allows for the normal flow of Qi associated with neural transmission throughout the body and restores health to the mind and body.

At times, electroacupuncture, the process in which an electrical current is applied to the needles once they are inserted, may be used to further stimulate the respective acupuncture points and often can be used to replace manipulation of needles. 9 Electroacupuncture has been found to be especially effective in treating neuromuscular disorders.

Scientific Evidence for Acupuncture

There is promising scientific evidence to support the use of acupuncture for chronic pain conditions, such as arthritis and headaches, and limited support for neck pain. 10 Acupuncture also tends to provide a short-term, clinically relevant effect when compared with a control or when acupuncture is added to another intervention in the treatment of chronic low back pain. 11 Acupuncture generally is safe when administered using clean needles, either disposable or sterilized. 12

Many patients express concerns about acupuncture due to their needle phobia. Unlike other needles, acupuncture needles are solid and hair-thin. They generally are inserted no more than a half-inch to an inch depending on the type of treatment being delivered. Acupressure, the application of pressure to key points with the fingers, and auricular acupuncture, the application of small needles, vicaria seeds, pellets, or ear tacks to specific points of the ear, may serve as alternatives for patients with needle phobia.

In TCM, the ear is believed to be a microcosm of the body. There are points throughout the ear, with each point related to an anatomical structure and named for the function of that structure. The most commonly used points are the “hunger” point for weight loss, the “calming” point for stress management, and the “lung” point for smoking cessation. Depending on the seriousness and duration of the condition being treated, the traditional acupuncture visit may take between 30 to 60 minutes. It may take several visits to see significant improvement of the chronic pain condition. While each person experiences acupuncture differently, most people feel only a minimal amount of pain as the needles are first inserted. When practiced by a licensed, trained acupuncturist, acupuncture is extremely safe. Acupuncture often is accompanied by other TCM methods outlined below.

2. What is Moxibution?

Moxibustion is a therapy that involves burning moxa, mugwort root, made from dried Artimesia vulgaris, a spongy herb, to facilitate healing. Burning moxa produces a great deal of smoke and a pungent odor that can be confused with that of cannabis. The purpose of moxibustion is to warm and invigorate the blood, stimulate the flow of Qi, strengthen the kidney Yang, expel wind and disperse cold, and dissolve stagnation.

There are 2 types of moxibustion, direct and indirect. In direct moxibustion, a small, cone-shaped amount of moxa is placed on top of an acupuncture point and burned. The patient will experience a pleasant heating sensation that penetrates deep into the skin using this technique.

Indirect moxibustion is the more popular form of care. In indirect moxibustion, a practitioner lights one end of a moxa stick and holds it close to the area being treated for several minutes until the area turns red. Historically, this therapy had been used to treat menstrual pain. 13

A substitute for moxibustion may be the Teding Diancibo Pu (TDP) lamp, another method of using warming therapy. The TDP lamp has become a new fixture in many practices because it is as effective as moxa but does not cause respiratory difficulties in sensitive patients. Unlike a traditional heating lamp, the TDP lamp features a plate coated with a mineral formation consisting of 33 elements. 14

3. What Is Tui Na Massage?

The name for this method of TCM comes from two of the actions of the therapy, tui meaning “to push” and na meaning “to lift and squeeze.” Tui na, a combination of massage, acupressure, and other forms of body manipulation, is a form of Asian bodywork therapy that has been used in China for centuries. The details of tui na’s techniques and uses were originally documented in The Yellow Emperor’s Classics of Internal Medicine, 15 which was written about 2,500 years ago.

In a typical tui na session, the patient remains clothed and sits on a chair. The practitioner will ask a series of questions and then begin treatment. The type of massage delivered by a tui na practitioner can be quite vigorous at times. Practitioners may sometimes use herbal compresses, ointments, and heat to enhance these techniques. Tui na is best suited for rectifying chronic pain and musculoskeletal conditions. Tui na is considered one of the “external” medical therapies of TCM, another being cupping/scraping.

4. What Is Cupping/Scraping?

Cupping is one of the oldest “external” methods of TCM. The earliest recorded use of cupping dates to the early fourth century, and it is documented in A Handbook of Prescriptions for Emergencies. 16 Cupping is a type of Chinese massage, consisting of placing several glass or plastic “cups,” or open spheres, on the body. The cups are warmed using a cotton ball or other flammable substance, which is placed inside the cup to remove all the oxygen. The substance is then removed before the practitioner places the cup against the skin. The air in the cup then cools, creating lower pressure inside the cup, thus creating a vacuum and allowing the cup to stick to the skin. Fleshy sites on the body, such as the back and stomach, are the preferred sites for treatment.

Depending on the condition being treated, the cups will be left in place from 5 to 10 minutes. When combined with massage oil, the cups can be slid around the back while drawing up the skin. Drawing up the skin is believed to stimulate the flow of blood, balance and realign the flow of Qi, break up obstructions, and create an avenue for toxins to be drawn out of the body.

Scraping, or “Gua Sha,” is a folk medicine technique that uses pieces of smooth jade, bone, animal tusks, horns, or smooth stones to scrape along the skin to release obstruction and toxins that are trapped at the surface of the skin. The scraping is done until red spots then bruising cover the treatment area. It is believed that this treatment works for almost any ailment. The red spots and bruising take 3 to 10 days to heal, and may be misconstrued by others as a sign of abuse if they are not informed about the treatment. 17

Another method is to release blood from the corresponding point of a diseased part of the body using a plum blossom hammer. The hammer has 2 sides, a dispersed group of needles and a dense group of needles that are “hit” into the affected area of the body to release the trapped blood. 18 Practitioners of TCM also may consider using “internal” medical therapies, such as herbs and nutrition.

5. How Effective Is Chinese Herbology?

The term Chinese herbology can be misleading because not all the substances used are herbs. There are over 13,000 different Chinese “medicinals” available around the world. The Chinese Materia Medica is a pharmacological reference book used by TCM practitioners that describes thousands of medicinal substances. 19

The most commonly used substances come from the leaves, roots, stems, flowers, and seeds of plants, such as cinnamon bark, ginger, ginseng, licorice, and rhubarb. Ginseng is the most broadly used substance for the broadest set of treatments. Some Chinese medicinal products, such as tiger bones, rhino horns, deer antlers, snake bile, 20 human feces, bone, and menstrual blood, and mineral products (arsenic, asbestos, lead, and mercury)—might feel “outlandish” but are considered staple ingredients in TCM. 21 If a practitioner recommends Chinese herbology as a treatment, the substances are combined into a formula that can be dispensed as a traditional tea, capsule, liquid extract, granule, or powder.

Chinese herbology came to widespread attention in the United States in the 1970s. However, the effectiveness of Chinese herbology still remains poorly documented. 22 Some healthcare professionals have concerns about a number of potentially toxic Chinese herbs, and there is some controversy about the animal and human products being used, especially in the Western hemisphere. There have been reports of Chinese herbs being contaminated with drugs, toxins, or heavy metals or not containing the listed ingredients.

In addition, some of the herbs used in Chinese medicine can interact with prescription drugs, have serious side effects, or be unsafe for people with certain medical conditions. 2 Patients should never attempt to take Chinese herbs without proper training or guidance from a licensed practitioner. If they are taking Chinese herbs, they also should ask their primary care provider or pharmacist to check for any potential interactions with their prescription medications.

6. What is Chinese Nutrition?

Chinese nutrition traditionally was thought of as a lifestyle, but now it is considered a mode of dieting rooted in Chinese understandings of the effects of food on the human organism. 23 It became a therapy for westerners because of their poor diet. It was the predominant dietary therapy used before the sciences of biology and chemistry allowed the discovery of present physiologic knowledge. Chinese nutrition was introduced and made popular in the Western hemisphere with the release of the book, The Tao of Healthy Eating, und now is considered alternative medicine. 24

In Chinese nutrition, a balanced diet is one that includes all 5 tastes—spicy (warming), sour (cooling), bitter (cooling), sweet (strengthening), and salty (cooling). Foods that have a particular taste tend to have particular properties. Food items can be classified as “heating” or “cooling,” revisiting the Yin/Yang concept of TCM. The ratio of these tastes is going to vary according to the individual’s needs and the season of the year. Heating foods (cooked, spicy, or red) include red meat, deep-fried goods, and alcohol. TCM practitioners recommend that heating foods be avoided in the summer and they typically use them to treat “cold” illnesses (chills, low body temperature, and anemia). Cooling foods (green, soothing, or sour) include mostly green vegetables. TCM practitioners recommend that cooling foods be used for “hot” conditions (rashes, heartburns, and sore throat). There are no forbidden foods or “one size fits all” diets in TCM.

In TCM, nutrition is considered the first line of defense in health matters. Without any evidence-based research, it is difficult to determine whether classic TCM diets influence diseases. However, providers can feel confident recommending that their patients choose more uncontaminated produce and select the least processed foods when possible.



Bemerkungen:

  1. Jeronimo

    Ich bedankte mich für Ihre Hilfe in dieser Angelegenheit.

  2. Steiner

    Schade, dass ich jetzt nicht sprechen kann - es gibt keine Freizeit. Aber ich werde frei sein - ich werde auf jeden Fall schreiben, was ich denke.

  3. Mazunos

    Logisch

  4. Kele

    Entschuldigung für die Einmischung ... ich verstehe dieses Problem. Lass uns diskutieren.



Eine Nachricht schreiben